21.8.2017

Camping in Kerrville

Helouu! Nyt on maanantai, ja mä palasin eilen aamulla takaisin tänne San Antonioon. Takana on huippukiva miniloma, josta ajattelin nyt tulla kirjoittelemaan kuvien kera. Let's go!

Vietettiin host perheen kanssa viisi huippuhauskaa päivää Kerrvillessä, Jellystone -nimisellä leirintäalueella. Täälläpäin asuntovaunulla (tai RV:llä, niinkuin täällä  sanotaan) retkeily on aika yleistä, ja mun host perhe matkailee paljon juurikin RV:llä. Viime keskiviikkona oli siis mun ensimmäisen seikkailun aika, kun pakkauduttiin kaikki autoon ja hurautettiin noin tunnin ajomatkan päähän, Guadalupe Riverin rannalle!

Jellystone RV camping parkissa oli monenlaista tekemistä. Luontoa sinne ei oikeestaan tulla ihailemaan - luonnonpuistot Guadalupe Riverin kunniaksi on sitten erikseen. Tällä alueella oli paljon kaikenlaisia aktiviteetteja, kuten uima-allas ja pieni vesipuisto, minigolfia, laser tagia (ulkona oli kaksi "linnoitusta", joiden suojista ammuttiin laser-aseilla toista joukkuetta), wet ride (hay ride, plus että meillä oli vesipyssyt, joilla kasteltiin kaikki ohikulkijat läpimäriksi -ja ohikulkijat kasteli meidät), candy bar bingo ja muuta sellaista. Lisäksi me pelailtiin paljon lautapelejä, sulista ja muita pelejä porukalla . Siinä tutustuttiin taas paremmin ja tapasin myös pari uutta sukulaista yhtenä iltana. :)

Alhaalla joen rannassa kulki oikein mukava lenkkipolku, jossa käytiin Zoen (siskontyttö, eli oikeestaan kuin host sisko) kanssa parin iltana juoksemassa. Alue oli tosi nätti ja yllättävän rauhallinen, vaikka ihmisiä oli melko paljon.

Yksi aamu vietettiin Guadalupe Riveriä tutkien. Joki oli tosi matala ja virtaus melko olematon, joten sitä pitkin pystyi hyvin kahlaamaan. Käveltiin Zoen kanssa aika pitkälle jokea ylös, ja mitä ylemmäs mentiin, sen syvemmäksi joki muuttui. Loppuvaiheessa oli jo kaulaan asti vettä ja pystyi hyvin uimaan, mikä oli aivan ihanaa tässä hellesäässä! Löydettiin joen yläjuoksulta, keskeltä metsää pieni koski. Se oli niin nätti paikka! Siinä kohtaa harmitti kauheesti, ettei mulla ollut kameraa mukana.

Tärkeä osa retkeilyä on tietysti retkiruoka. Normaalisti mun host perheessä ei syödä aamupalaa (ainoastaan pari kupillista kahvia), joten en ollut vielä päässyt tutustumaan amerikkalaisiin aamupaloihin. Mutta nyt tällä reissulla host dad kokkasi joka aamu ison, lämpimän aamiaisen, mikä oli aivan ihanaa! Yksi mun lemppareista oli aamupalatacot: siis pieni tortillalettu, jonka sisään kääritään munakokkelia, hash brownseja (perunasta tehty, uppopaistettu "pihvi", niin hyvää!) ja makkaraa. Eksoottista, mutta tosi herkullista! Tietenkin myös pannukakut ja vohvelit, joita syödään voin, siirapin ja tomusokerin kanssa, tulivat tutuksi. Yhtenä iltana tehtiin myös S'moreseja, jotka oli tosi hyviä! S'mores valmistuu siis niin, että ensin grillataan vaahtokarkkia nuotiolla, ja sen ollessa kypsä se laitetaan kahden keksin väliin. Lisäksi väliin laitetaan palanen suklaata, ja ai että! So good!

Hash browns kuvassa vasemmalla!

Kaiken kaikkiaan koko retki oli tosi kiva. Oli paljon uusia juttuja, mitä pääsin tekemään. Olo oli jopa hieman haikea, kun eilen oli pakkaamisen aika. Meillä oli niin kivaa!

Nyt sitten jatkuu arki täällä San Antoniossa. Viikon päästä alkaa koulu, ja cross country-treenit alkoivat tänään. Voin tulla kirjoittelemaan cross countrysta enemmän sitten, kun mulla on siitä vähän enemmän kokemusta. Ekojen treenien jälkeen jäi kyllä hyvä mieli, vaikka meidän joukkueessa on tosi kova taso ja valmentaja todella vaativa. Puhuin kuitenkin jo monelle ihmiselle ja kaikki vaikuttivat oikein kivoilta. Muakin kannustettiin ja mulle hymyiltiin ja heiteltiin ylävitosia juoksun jälkeen, vaikka olin ihan uusi ja kukaan ei tuntenut mua. Jee! Oon tosi innoissani tästä cross countrysta, mä tykkään juosta ja joukkuekin vaikutti kivalta. Kyllä tää tästä!

1. Oi hienoja kuvia ja superkivan kuuloinen reissu!! ��

1. Kiitos!! Joo tää oli kyllä tosi mukava kokemus :)

2. Moikka! Halusin tulla kertomaan, että mainitsin blogisi uusimmassa postauksessani täällä:

Käy kurkkaamassa ja jos et halua, että blogisi tuolta lyötyy niin kerro siitäkin mulle ja korjataan asia! :)

1. Moi! Hei tosi kiva kun mainitsit mun blogin siellä :)