6.12.2017

Thanksgiving Break

Howdy y'all! Thanksgivingiä juhlittiin täällä pari viikkoa sitten, ja sen kunniaksi oli myös viikon loma (19.11.-25.11.) koulusta. Tässä postauksessa kerron vähän kuulumisia, joita ei ole tullutkaan kirjoiteltua vähään aikaan.
Mun loma alkoi perjantaina aika ankeissa merkeissä, nimittäin onnistuin saamaan jonkun pöpön ja makasin torstai-illan ja perjantain kokonaan sängyssä mahataudin kourissa. Ei mikään mukavin loman aloitus... Mutta onneksi se ei kauaa kestänyt, nimittäin lauantaina olin jo täysissä voimissa ja saatoin osallistua siskontyttöni Kenzien 8-v. synttärijuhliin!

Mentiin jo aikaisin lauantai-aamuna host siskoni talolle valmistelemaan juhlia. Illan teema oli Harry Potter, ja tuossa yläpuolella näettekin tuon huippuhienon kakun minkä Chelsea (host siskoni) teki! Muutenkin kaikki koristeet oli kyllä viimeisen päälle mietittyjä. Ilta oli tosi hauska, paikalle tuli tietysti lauma Kenzien kavereita ja myös sukulaisia. Oli kiva nähdä taas kaikkia.

Maanantaina menin aluevalvojani kanssa San Antonio Spursin peliin! Mun ensimmäinen korispeli, ja oli ihan sika hieno kokemus! Mun aluevalvoja on tosi kova Spurs-fani, ja tiesi kertoa kaikkea mielenkiintoista taustatietoa pelaajista. Stadion missä tää peli oli, oli vähän downtownin ulkopuolella ja nimeltään AT&T Center. Se oli ihan valtava. Meidän paikat oli tosi korkeella, joten näkymät alas oli aika hurjat :D Peli oli myös jännittävä, voitto tuli Spurseille eli hurrata sai ja paljon.

Go Spurs go! Otettiin kuva niiden palkintokaapin edessä. Plus huomatkaa taustalla käynnissä oleva tv-lähetys - taisin päästä kommentaattoreiden taustalle tuosta ohi kävellessäni. :D

Host äitini sisko ja veli asuvat molemmat perheineen Texasin ulkopuolella, ja he tulivat täksi viikoksi tänne Texasiin vierailulle. Lähdettiin sitten porukalla keskiviikkona päiväksi Fredericksburg-nimiseen kaupunkiin, joka sijaitsee aika lähellä San Antoniota. Matkalla sinne pysähdyttiin myös pienen pienessä Luckenbach-kylässä, joka koostui kirjaimellisesti vain ja ainoastaan tuosta yhdestä post officesta, joka oli ilmeisesti jollain tavalla historiallinen ja spesiaali, sillä sitä pidettiin tuolla oikeana turistinähtävyytenä (totta puhuen mulla meni vähän ohi, että mikä tässä kyseisessä postitoimistossa oli niin ihmeellistä). Ihan suloinen paikka se kuitenkin oli! :D Fredericksburgiin päästyämme varsinainen kohteemme oli National Museum of the Pacific War, eli tosi iso museo, joka käsitteli Usan liikkeitä toisessa maailmansodassa.

Iloinen turisti :-) vieressä grandma eli host momini äiti.

Museo oli jaettu kolmeen eri rakennukseen, ja myönnettäköön että jo ensimmäisen osan kierrettyämme oli pää niin täynnä kaikenlaista sotainformaatiota, että kolmannen jälkeen alkoi olla jo melkoinen ähky :D Mielenkiintoista se oli kuitenkin. Nähtiin jos jonkinlaista sotakalustoa, muun muassa sukellusveneitä, sotalaivoja ja lentokoneita. Museokierrosten välillä käytiin kävelemässä Fredericksburgin keskustassa ja lounaalla yhdessä saksalaistyylisessä ravintolassa.

Lohta ensimmäista kertaa 3,5 kuukauteen :D nam!
Keskeltä Fredericksburgia löytyi myös pieni japanilainen puutarha

Torstaina 23.11. oli sitten se itse Thanksgiving! Koko päivä oli tosi kiva ja sisälsi paljon syömistä, niin kuin joulu Suomessa, haha. Aamulla mentiin host dadin puolen suvun kanssa aamupalalle Jim's -ravintolaan. Se on mun host perheen jokavuotinen Thanksgiving-perinne, ja kaikki tarjoilijat tuolla ravintolassa tunsi meidät, mikä oli aika hauskaa. Jotkut meistä tilasi jo aamupalaksi Thanksgiving dinnerin, mitä itse en kyllä ymmärtänyt että miksi :D Mutta joka tapauksessa, tuhdin kasvisomeletti- ja hedelmäkulho-aamiaisen jälkeen vyöryttiin kotiin (siis olin jo tuossa vaiheessa ihan kauheassa ähkyssä :'D) hetkeksi, ja minä tein pari pellillistä keksejä itse dinnerille viemisiksi. Parin tunnin päästä vuorossa oli nimittäin round 2, kun kokoonnuttiin host momin puolen suvun kanssa isovanhempien talolle. Siellä meitä olikin iso porukka, sillä host äitini sisarukset olivat tulleet perheineen Coloradosta ja Louisianasta tänne Thanksgivingin viettoon.

Illallinen koostui siis hyvin pitkälti kalkkunasta, ja oli myös perunamuusia, papuja ja stuffingia. Tosi hyvää, nam! Jälkiruoaksi oli pumpkin pie, joka alkaa mulla tulla jo niin korvista ulos, sillä sitä on tullut syötyä niin paljon Halloweenista lähtien. :D Illalla käytiin sitten vielä hieman shoppailemassa, nimittäin monet kaupat aloitti Black Friday -alet tosiaan jo sillon torstai-iltana ja oli auki melkein koko yön.

Perjantaina välteltiin kauppoja parhaamme mukaan, sillä kaikkialla oli aivan jäätävä tungos hurjien alennusten takia. Iltapäivällä ajettiin Boerne-nimiseen pikkukaupunkiin, joka on ihan lähellä San Antoniota. Siellä järjestettiin joulunavaus-tyyppinen tapahtuma Dickens on Main, jonne tuli ihan sikana ihmisiä! Kaikki nätit pikkupuodit oli auki ja koko keskusta oli koristeltu tosi kauniisti jouluvaloilla. Kadut oli täynnä ruokakojuja ja kaikenlaisia askartelujuttuja lapsille, ja illalla tosi kaunis auringonlasku värjäsi taivaan aivan upeaksi! Tuolla oli myös kanssaihmisissä paljon ihastusta herättänyt "lumikone", eli valkoista vaahtoa suihkuttava laite, koska kyllähän jouluna pitää olla lunta. :D

Lunta Texasissa!

Sellanen oli mun Thanksgiving Break, tosi kiva ja paljon mieleenpainuvia muistoja! Loman jälkeen alkoi taas aamutreenit juoksussa, ja nyt meneillään toinen viikko kun ollaan palattu tähän treenit kaksi kertaa päivässä -rytmiin. Voin sanoa että tällä hetkellä oon niin sore että tuntuu kuin joka ikinen lihas olisi jumissa ja kamalan kipeänä, mutta toivotaan että kohta totun tähän rytmiin. Juokseminen on tuntunut aivan ihanalta tuon kuukauden tauon jälkeen, ja vaikka kaikki ei ole sujunut ihan ongelmitta (nimittäin mun polvi ja nilkat on edelleen jonain päivinä niin hemmetin kipeät), niin oon silti tosi onnellinen ja innoissani kaikesta tulevasta!

Kirjoittelen taas pian, see ya!